Skip to Content Contact Us

המלצות וטרינר לטיפול בחתלתולים יתומים

טיפול בחתלתולים יתומים

עם בוא הקיץ ועונת ההמלטות רבים מאיתנו מוצאים עצמם הורים גאים לחתלתול אחד או יותר אשר ננטשו או התייתמו מאימם. חשוב לציין כי עזרה לגורים אלה היא קריטית היות והם אינם מסוגלים לשרוד לבדם אך במידה ויש אמא היא תדע להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר, ולכן, ומקרה כזה אל תפריעו ואל תתערבו על מנת שהאם לא תנטוש את גוריה.

הדרך הטובה ביותר לטפל בגורים אלה היא למצוא להם אם מאמצת, מדובר במשימה לא קלה שכן לא פשוט למצוא אם מניקה שתסכים לקבל גור נוסף לחיקה אך במידה וקיימת כזאת נסו להצמיד לה את הגור היתום, באופן מפליא זה עובד ברבים מן המקרים. במידה ואין מאמצת, תזכו אתם להתנסות במשימה זו שהיא כלל אינה קלה אך מספקת ומרגשת.

במאמר זה אנסה לסקור את כל היבטי הטיפול:

הזנה

בגור עד גיל 4 שבועות עיקר התזונה מתבססת על חלב. מומלץ לרכוש אבקת חלב גורים ועדיף לגורי חתולים. את החלב יש להכין עם מים מורתחים חמימים לפי ההוראות שעל גבי האריזה ומומלץ לא לשמור במקרר יותר מיום אחד ולחמם לטמפרטורה נעימה את הכמות הרצויה לפני כל הזנה. חלב אשר חומם ונשאר מהזנה קודמת יש לשפוך. את החלב ניתן לתת בבקבוק מיוחד לגורי חתולים או באמצעות מזרק. בשני המקרים חשוב שהקצב לא יהיה מהיר מידי על מנת למנוע דלקת ריאות שאיפתית. כמויות המזון בכל האכלה והפרשי הזמן בניהם תלויים מאד בגיל החתלתול, משקלו וסוג אבקת החלב בה משתמשים, בחתלתולים קטנים מאד נדרשות כמויות קטנות ותדירויות גבוהות (בערך כל 3-4 שעות) והמצב משתפר עם גדילתם של הגורים. מומלץ להאכיל את הגור כאשר הוא שוכב על ביטנו. חשוב לשמור על הגיינה של המזון ושל כלי ההאכלה.

לקראת גיל 4 שבועות ניתן לשלב מזון יבש שהורטב או מזון רטוב בתזונתו של החתול ולאט לאט לנסות לגמול אותו כאשר גמילה מלאה יכולה להיעשות לקראת גיל 6 שבועות, חשוב להשתמש במזון לגורי חתולים מאיכות טובה.

עידוד לעשיית צרכים

מפתיע ככל שיהיה גורי חתולים אינם נולדים עם האינסטינקט של עשיית הצרכים בשבועות הראשונים לחייהם אימם מעודדת אותם להתפנות. האם עושה זאת על ידי ליקוק איבר מינם ופי הטבעת מיד לאחר האכילה. אין מה לחשוש אינכם אמורים לעשות זאת יש דרכים נוספות אפשריות. לאחר שהגור סיים לאכול יש לקחת צמר גפן לח ולעסות בתנועות ניגוב את איזור פי הטבעת ואיבר המין תוך מס' שניות תדעו שפעלתם נכון … יש לחזור על פעולה זאת לאחר כל האכלה. לקראת גיל 4 שבועות יתחילו הגורים להתפנות גם לבד.

סביבת מחיה

חתלתולים צעירים זקוקים לסביבה נקייה וחמה. ניתן להחזיק מס' גורים בארגז קרטון מרופד בבדים השמור בסביבה חמה. הטמפ' צריכה להישמר סביב 32 מעלות וניתן לעשות זאת באמצעות בקבוק גומי חם, יש להקפיד שבקבוק לא חומם יותר מידי שכן אז יש סכנה לכוויות ולהניח את הגורונים בצורה לא ישירה על הבקבוק (לעטוף את הבקבוק בבד) .כאשר הגורים צעירים מאד הם ישנים רוב הזמן אך לקראת גיל 3 שבועות שעות העירנות עולות והם מתחילים לשחק, אז יש לספק להם סביבה מתאימה הן מבחינת גודל והן מבחינת גירויים.

טיפול רפואי

בגורים צעירים יש חשיבות מיוחדת לטיפול כנגד פרעושים היות ובגיל זה פרעושים רבים עשויים לגרום לאנמיה משמעותית. טיפול נגד פרעושים בגיל צעיר יכול להעשות ע"י מקלחת במים חמימים וייבוש טוב לאחר מכן או באמצעות תרסיס פרונטליין. טיפול רפואי נוסף הנדרש בגיל זה הוא טיפול נגד תולעי מעיים הנעשה ע"י סירופ לפה. חיסונים וטיפולים נוספים נדרשים מגיל 8 שבועות.

בהצלחה ….ומזל-טוב.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם

חיסון כלבת | כל מה שצריך לדעת על החוק החדש

כל בעל כלבים ותיק יודע כי ישנו חוק כלבת במדינת

המשך לקרוא >

בחירת וטרינר בתל אביב

בתל אביב כיום, חיות בית -כלבים, חתולים וארנבונים הינם חלק

המשך לקרוא >

טיפול בארנב עם ארטריטיס (דלקת מפרקים)

מוקדש לארנבת המופלאה ניוסי שטיין פארן ז"ל הידעתם? רוב הארנבונים

המשך לקרוא >

email צרו קשר

Back top top
השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם:

או צרו קשר:

כתובתינו: שדרות נורדאו 90, תל אביב

מספר במרפאה: 03-544-0955  |  פקס: 035442602

מספר 24/7:  052-556-6355