Skip to Content Contact Us

סניליות בכלבים ובחתולים מבוגרים cognitive dysfunction syndrome

בכלבים ובחתולים מבוגרים בדומה לבני אדם, תהליך הזקנה מלווה בשינויים פיזיולוגים המתבטאים במחלות שונות ובשינויים מנטליים. מאמר זה יעסוק במחלה הנפוצה מאד בכלבים ובחתולים קשישים המזכירה בסימניה ובגורמיה את מחלת האלצהיימר בבני אדם – Cognitive Dysfunction Syndrome.

שינויים קוגנטיבים כוללים פגיעה באוריינטציה בזיכרון וביכולת הלמידה, בכלבים וחתולים השינויים הללו מתבטאים בווקליות (יללות ונביחות) מוגברת, מתן צרכים במקומות לא רצויים, שוטטות ברחבי הבית ללא מטרה וירידה בשמיעה ובראיה.

השינויים הללו הרבה פעמים מתקבלים על ידי הבעלים כשינויים נורמאלים המיוחסים לגילו המבוגר של בעל החיים. מחקרים אשר בוצעו בשנים האחרונות מראים כ 32% מהכלבים מעל גיל 11 סובלים ממחלה זו ובכלבים מעל גיל 16 כמעט בכולם קיימות חלק או כל הסימנים המתוארים מעלה. בחתולים נמצא כ 36% מהחתולים בגלאיים 7-11 וכ 88% מהחתולים מעל גיל 16 סובלים ממחלה זו.

אולי יעניין אותך: האם לכלב שלך יש חרדת נטישה?

אבחון המחלה ע"י וטרינר

אבחון מחלה זו הוא מאתגר מהסיבה שבעלים רבים מתייחסים לשינויים כ"הזדקנות נורמאלית" ולכן אינם מגיעים לטיפול. לכן רוב הכלבים והחתולים החולים אינם מאובחנים ועקב כך לא זוכים לטיפול. בשל סיבה זו, אנו נוהגים במרפאה הוטרינרית לבקש מבעלים לחיות גריאטריות למלא מדי שנה שאלון הסוקר את התנהלותו הכללית של בעל החיים. כאשר שאלון זה ממולא מידי שנה, אנו יכולים להבחין בשינויים ולקשר אותם לתחלואה. במידה וקיים חשד, יש לבצע בדיקה פיזיקאלית מקיפה ובדיקות דם על מנת לשלול גורם אחר המוביל לסימנים דומים.

טיפול במחלה

טיפול במחלה זו משלב טיפול תרופתי, תוספי תזונה ושינויי הזנה, בנוסף קיימת חשיבות רבה גם לטיפול התנהגותי ושינויים סביבתיים, שילוב של מספר אמצעי טיפול מגביר את יעילות הטיפול משפר את מצבו של החתול או הכלב ומעט את התקדמות המחלה.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם

חיסון כלבת | כל מה שצריך לדעת על החוק החדש

כל בעל כלבים ותיק יודע כי ישנו חוק כלבת במדינת

המשך לקרוא >

בחירת וטרינר בתל אביב

בתל אביב כיום, חיות בית -כלבים, חתולים וארנבונים הינם חלק

המשך לקרוא >

טיפול בארנב עם ארטריטיס (דלקת מפרקים)

מוקדש לארנבת המופלאה ניוסי שטיין פארן ז"ל הידעתם? רוב הארנבונים

המשך לקרוא >

email צרו קשר

Back top top
השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם:

או צרו קשר:

כתובתינו: שדרות נורדאו 90, תל אביב

מספר במרפאה: 03-544-0955  |  פקס: 035442602

מספר 24/7:  052-556-6355