חיסונים לכלב

רפואה נכונה הינה רפואה מונעת. קל יותר, נכון יותר וזול יותר למנוע מחלות מאשר לטפל בהם. באמצעות חיסונים לכלב וטיפולים מונעים שונים, נוכל להעניק לכלב חיים בריאים ומאושרים יותר.

רפואה מונעת נחלקת לחיסונים לכלב וטיפולים מונעים לכלב

חיסון לכלב, משמעותו טיפול המעניק לכלב נוגדנים המאפשרים לגופו להילחם בגורמי מחלה שונים.

חיסונים מומלצים לכלבים הינם:

חיסון משושה: חיסון הנותן הגנה בפני 6 מחלות נפוצות בכלבים. החיסון ניתן לכלב לראשונה בגיל 6 שבעות ויש לחזור עליו פעמיים נוספות בהפרש של 4 שבועות מחיסון לחיסון. לאחרא מכן מומלץ לחזור על חיסון זה אחת לשנה.

חיסון כלבת: חיסון חובה בכלבים. מחלת הכלבת קיימת בישראל ומידי שנה יש כמה עשרות מקרים. מדובר במחלה היכולה להדביק גם בני אדם ולא קיים לה טיפול. החוק מחייב לחסן כנגד מחלת הכלבת אחת לשנה. מידי שנה עם מועד החיסון יש לשלם גם אגרת עירייה. מחיר האגרה הינו מוזל באופן משמעותי בכלבים מעוקרים או מסורסים.

חיסון שעלת: חיסון הניתן באמצעות נוזל המוזלף לאף (כמו טיפות). החיסון מגן על הכלב מפני מחלת השעלת למשך 6 חודשים. החיסון מומלץ מאד בערים צפופות, בכלבים הנוהגים לבלות בגינות כלבים ובכלבים ההולכים לפנסיון.

טיפול מונע בכלבים, משמעותו טיפול הניתן באופן רוטיני ומשמעותו לטפל במחלה במידה והכלב נחשף אליה. טיפולים מונעים ניתנים כנגד מחלות טפיליות ותדירות המתן משתנה בהתאם לאזור בו מתגורר הכלב ולסוג הטיפול. טיפולים מונעים בכלבים כוללים: טיפול מונע לתולעי מעיים, טיפול מונע לתולעת הפארקים וטיפול מונע לפרעושים וקרציות.

חיסון לכלב יש לבצע כאשר הכלב בריא ולכן לפני מתן חיסון מבוצעת בדיקה רפואית.

עלויות חיסונים לכלב משתנה בהתאם לסוג החיסון. ניתן להוזיל עליות טיפול שנתיות לכלב באמצעות מנוי שנתי. מנוי שנתי כולל את כל החיסונים והטיפולים המונעים המומלצים לכלב ובנוסף מעניק הטבות רבות נוספות.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם

חיסון כלבת | כל מה שצריך לדעת על החוק החדש

כל בעל כלבים ותיק יודע כי ישנו חוק כלבת במדינת

בחירת וטרינר בתל אביב