Skip to Content Contact Us

סוכרת אצל כלבים: הנחיות לטיפול בכלב סוכרתי ומתי חשוב להגיע לבדיקת וטרינר

סכרת הינה מחלה הורמונאלית הגורמת לכך שסוכר נותר במערכת הדם ולא נספג על ידי התאים. מצב זה יוצר מעין רעב לסוכר על ידי הגוף מחד וסוכר גבוה בדם מאידך. תאי הגוף הרעבים לסוכר נפגעים כתוצאה מהמחלה ובמקביל, הרמות הגבוהות של הסוכר בדם מופרשות בשתן, דבר הגורם לשתן רב עשיר בסוכר ומכאן שם המחלה- DIABETES MELLITUS שבלועזית פירושו שתן מתוק. ריכוז הסוכר הגבוה בשתן עלול לגרום לכשל כליה משני ולדלקות שתן חיידקיות.

טיפול נכון במחלה ואיזון חיית המחמד הוא המפתח לחיים ארוכים ושמחים של בעל החיים. טיפול נכון בסוכרת הוא בעצם שילוב של מתן אינסולין עם תזונה מתאימה. את האינסולין יש להזריק מתחת לעור פעמיים ביום בשעות קבועות ולפני ההזרקה חשוב לתת לבעל החיים לאכול. המזון המתאים לכלבים חולים הוא מזון המכיל כמות רבה של חלבון וסיבים וכמות פחותה של פחמימות. בשוק קיימים מספר מזונות המתאימים לבעיית הסוכרת. פרטים על מזונות אלו ניתן לקבל אצל כל וטרינר.

כשבוע לאחר אבחון המחלה ותחילת הטיפול, מומלץ להגיע לוטרינר על מנת לבצע בדיקה שנקראת עקומת גלוקוז, שמטרתה היא לבדוק האם כמות האינסולין שמקבל הכלב מתאימה לו. על הבעלים להאכיל את חיית המחמד בבוקר כרגיל ולתת לו את מנת האינסולין בשעה הרגילה ולאחר מכן להביאו למרפאה. במרפאה תילקח טיפת דם בכל שלוש שעות למשך עשר עד שתיים עשרה שעות, במטרה להכין גרף, שעל פי תוצאותיו יוחלט האם יש להשאיר את מינון האינסולין כפי שהוא או לשנותו.

עם תחילת הטיפול באינסולין יש להיות ערים למספר פרמטרים בכדי לבחון את השפעתו של האינסולין ועל מנת להימנע מטיפול יתר שתוצאותיו הם רמה נמוכה של סוכר בדם, אשר גם היא מסוכנת לחיית המחמד. במידה וכמות השתייה וההשתנה של הכלב המטופל קטנה ובנוסף נראה שיפור בתאבון ועליה במשקל אלו הם סימנים כי בעל החיים מקבל טיפול נכון וכי הוא מאוזן.

במידה והכלב נראה אפאטי, חסר תאבון, ואף מתעוות, יש ליצור קשר מיידי עם המרפאה היות וקיים חשש כי הוא סובל ממשבר היפוגלצמי (סוכר נמוך) המחייב טיפול מיידי.

במידה ומסיבה כלשהי בעל החיים לא מעוניין לאכול או שהוא מקיא, יש לתת מחצית מכמות האינסולין הנורמאלית, ואם בעל החיים פסח גם על הארוחה השנייה, אין לתת מנת אינסולין נוספת וכדאי לגשת לבדיקה רפואית.

דרך נוספת לעקוב אחר מצבו של הכלב ולוודא כי הוא מאוזן, היא לבצע אחת לשבוע בדיקת שתן ביתית באמצעות "סטיק שתן" ולבחון את רמת הסוכר והקטונים בשתן. בכל מקרה, אין לשנות את מינון האינסולין ללא ייעוץ רפואי.

בהצלחה בטיפול! וזכרו, כלב סכרתי מאוזן הוא הכי מתוק בעולם.מידע אודות מחלות רבות נוספות ניתן לקרוא באינדקס המחלות הוטרינרי שלנו.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם

חיסון כלבת | כל מה שצריך לדעת על החוק החדש

כל בעל כלבים ותיק יודע כי ישנו חוק כלבת במדינת

המשך לקרוא >

בחירת וטרינר בתל אביב

בתל אביב כיום, חיות בית -כלבים, חתולים וארנבונים הינם חלק

המשך לקרוא >

טיפול בארנב עם ארטריטיס (דלקת מפרקים)

מוקדש לארנבת המופלאה ניוסי שטיין פארן ז"ל הידעתם? רוב הארנבונים

המשך לקרוא >

email צרו קשר

Back top top
השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם:

או צרו קשר:

כתובתינו: שדרות נורדאו 90, תל אביב

מספר במרפאה: 03-544-0955  |  פקס: 035442602

מספר 24/7:  052-556-6355