טיפול שיניים לכלבים וחתולים

ממחקרים אחרונים מטעם האיגוד הווטרינרי האמריקאי לרפואת שיניים עולה כי 80% מהכלבים ו 70% מהחתולים מתחילים לפתח מחלות שיניים וחניכיים (מחלות דנטאליות) כבר בגיל 3. מחלות אלה, המכונות בשלביהן הסופיים מחלות פריודונטליות, הן מבין המחלות היותר נפוצות בחיות מחמד.

סימנים למחלות שיניים אצל כלבים וחתולים

1. הצטברות של פלאק -רובד חיידקים שלא תמיד נראה לעין.
  2. הצטברות אבן שן- דבר הגורם לחניכיים מודלקים, אדומים, מדממים ונפוחים.
  3. ריח רע (הליטוזיס).
  4. שינויים באופן לעיסת המזון ובליעתו.
  5. שיניים מתנדנדות או אפילו חסרות.
  6. גירוד הפה בכפות הקדמיות כתוצאה מהכאב.
  7. חוסר תיאבון ודיכאון כללי של חיית המחמד.

אבחון וטרינרי של מחלות השיניים

במסגרת בדיקה שנתית אצל הווטרינר בודקים גם את חלל הפה ומעריכים אותו.
בדומה לנו, גם אצל חיות המחמד שלנו יש הצטברות של מזון ורובד חיידקים באופן קבוע. כיוון שרובנו לא מצחצחים שיניים לחיית המחמד שלנו, ההצטברות הזו מהירה והרסנית יותר. בעיית חניכיים קלה יכולה להוביל לריקבון ולחורים בשיניים, להצטברות אבנית קשה, לדלקת קשה המלווה בנסיגת חניכיים מסביב לשן, לכרסום ואובדן של רקמת העצם התומכת בשן. שלב זה של השינויים הנגרמים מהמחלה הפריודאנטלית הוא בלתי הפיך.

סיבוכים כתוצאה מהיגיינת שיניים לקויה

מחלות דנטאליות יכולות להשפיע על מערכות נוספות בגוף:
חיידקי הפה עלולים לחדור אל מחזור הדם ודרכו להגיע לאיברים נוספים ולגרום לדלקות קשות כגון דלקת כליות, מחלות כבד, ובעיקר פגיעה במסתמי הלב וכתוצאה מכך אף פגיעה נוספת בריאות.

בנוסף, מחלות דנטאליות יכולות להעיד על תהליך מחלה במקום אחר בגוף חיית המחמד, ולכן חשוב לשלב בין הבדיקה הווטרינרית השנתית לבין בדיקת הפה.

טיפול וטרינרי ומניעה בעיות שיניים אצל כלבים וחתולים

הדבר הראשון שאנו ממליצים עליו, הוא ניקוי שיניים ידני מכאני וקבוע על ידי הבעלים של חיות המחמד.
קיימים מוצרים רבים וטובים המיועדים לחיות מחמד, וניתן לקבל הדרכה והסבר עליהם דרך המרפאה.
טיפול זה בשילוב תזונה מתאימה וחומרים טיפוליים נוספים להאטת קצב הצטברות אבן השן, המכילים ברוב המקרים גם מרכיבים אנטי בקטריאליים, הוא אחד הטיפולים המניעתיים החשובים והוא מתחיל בבית.

ניתן להרגיל את בעל החיים לניקוי השיניים, לתגמל אותו בפרס כמו חטיף לאחר הניקוי, לבצע את הניקוי בהדרגה, ולבצע את הניקוי בצורה נכונה, יעילה ולא טראומטית לבעל החיים. ניתן להרגיל את חיית המחמד לניקוי שיניים עם נוזל מקופסת מזון לבעלי חיים, על מנת שתהיה טעימה ותזכר כחוויה טובה.

במידה ונדרשת התערבות, אנו ממליצים על ניקוי שיניים כללי המתבצע אצלנו במרפאה הווטרינרית הכולל הערכה ספציפית בהתאם לממצאים הקליניים וטיפול בהתאם.
הטיפול יכול לשלב בנוסף לניקוי גם טיפול אנטיביוטי, טיפול אנטי דלקתי ושיכוך כאבים.

ניקוי שיניים לכלב או לחתול במרפאה

כשמחלת השיניים והחניכיים מתקדמת או במצב של מחלה פריודונטאלית,יש צורך בניקוי שיניים עמוק ובהתערבות מקצועית, הנעשית בניקוי שיניים במרפאה.
הכלב או החתול מורדמים במכונת הרדמה בגז. אנו מנקים את השיניים מעל ומתחת לקו החניכיים בעזרת מכשיר חשמלי, ה- Ultrasonic Scaler, בדומה למה שאנו מכירים מרופא השיניים שלנו. יש מצבים בהם אנו נאלצים לעקור שיניים.
חיית המחמד נשארת לחצי יום אשפוז בהשגחה במרפאה ומשוחררת עוד באותו היום לביתה.
במידת הצורך יינתן טיפול נוסף כמו אנטיביוטיקה ומשככי כאבים.
להזמנת תור, התייעצות או שאלות נוספות – צור קשר עם הקליניקה – מרכז וטרינרי בתל אביב

השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם:

או צרו קשר:

כתובתינו: שדרות נורדאו 90, תל אביב