Skip to Content Contact Us

עיקור כלבה – כל מה שצריך לדעת

עיקור כלבה הינה פרוצדורה העוצרת את יכולת ההתרבות.

לעקר כלבה היא פעולה ניתוחית במהלכה מבוצעת הסרה של כל מערכת המין הפנימית, כלומר שחלות ורחם.

ניתוח עיקור כלבה מומלץ לבצע לאחר גיל חצי שנה, על מנת לאפשר למערכת המין והשתן להתפתח באופן תקין.

תהליך ניתוח עיקור כלבה

לפני עיקור הכלבה יש לשמור על צום של כ- 10 שעות ממזון, היות והניתוח מבוצע בהרדמה מלאה. עם ההגעה למרפאה מבוצעת בדיקה גופנית מלאה על מנת לוודא כי הכלבה במצב גופני טוב. לפני הניתוח מומלץ מאד לבצע בדיקת דם קצרה. בתום הבדיקה ניתנת זריקת טישטוש, מטרת הטישטוש היא למנוע כאב במהלך ולאחר הניתוח, להרגיע את בעל החיים ולאפשר שימוש בכמות נמוכה יותר של חומרי הרדמה, עובדה המסייעת מאד לבטיחות ותקינות ההליך.

כשהכלבה מטושטשת, מוחדר עירוי לוריד דרכו במהלכו ניתנים נוזלים, תרופות וחומרי הרדמה. במהלך הניתוח עצמו הכלבה מורדמת במכונת הרדמה ומנוטרת כל עת באמצעות צוות הרדמה ואמצעים טכנולוגים מתקדמים.

אורך הניתוח ותקופת ההחלמה

ההליך עצמו אורך כ- 30-60 דקות, ההתאוששות וההתעוררות אורכת זמן דומה. לאחר העיקור, יש צורך בחצי יום אשפוז במרפאה לצורך השגחה, קבלת נוזלים ושיכוך יעיל. בשעות הצהריים משוחררת הכלבה לביתה ואז צפויים עוד מספר ימים אחדים בהם יש להמנע לגינות כלבים והשתוללות, הכלבות מרגישות מצויין לאחר מכן ולכן חשוב להגבילן ולמנוע השתוללות.

ברוב המקרים, אין צורך בקולר מונע ליקוקים משום שבקליניקה יש שימוש בחוטי תפירה נמסים, הכלבה לא רואה תפרים ולכן ברוב המקרים אינה מתעסקת עם האיזור.

למה לבצע עיקור כלבה

  1. מניעת הריון ורביה: העיקר מונע באופן מלא הריון וגורים.
  2. בריאותית: מניעה באופן מלא גידולי ודלקות רחם, מצב מסכן חיים ונפוץ באופן יחסי בכלבות שאינן מעוקרות. הפחתה משמעותית בתחלואה בסרטן העטינים, הסרטן הנפוץ ביותר בנקבות לא מעוקרות. ככל שהכלבה עברה פחות ייחומים לפני העיקור ככה השפעת העיקור כמניעת סרטן עטין עולה. חשוב לציין כי קיימים מספר מצבים ומחלות ששכיחותם עולה בכלבות מעוקרות.
  3. התנהגותית: עיקור סירוס הכלבה עשוי להפחית התנהגות טריטוראלית ואגרסיביות כלפי כלבים ובני אדם. ההשפעה ההתנהגותית הינה מירבית כאשר העיקור מבוצע לפני גיל שנה.
  4. מניעת ייחום: מניעה באופן מלא תופעת ייחום אשר בכלבות מלווה בדימום מאיבר המין, משיכת זכרים והתנהגות בלתי רצויה.

לסיכום, עיקור כלבה הינו הליך ניתוחי נפוץ. הליך זה עשוי לסייע במניעת מחלות שונות והתנהגות בלתי רצויה ומונע באופן מלא ייחום, הריון והמלטה. מומלץ לעקר כלבהמעל גיל חצי שנה ולפני גיל שנה.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם

בחירת וטרינר בתל אביב

בתל אביב כיום, חיות בית -כלבים, חתולים וארנבונים הינם חלק

המשך לקרוא >

טיפול בארנב עם ארטריטיס (דלקת מפרקים)

מוקדש לארנבת המופלאה ניוסי שטיין פארן ז"ל הידעתם? רוב הארנבונים

המשך לקרוא >

טיפול בארנב עם ראש מוטה

התעוררתם בוקר אחד וראיתם שהארנבון שלכם מסתכל עליכם כאשר ראשו

המשך לקרוא >

email צרו קשר

Back top top
השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם:

או צרו קשר:

כתובתינו: שדרות נורדאו 90, תל אביב

מספר במרפאה: 03-544-0955  |  פקס: 035442602

מספר 24/7:  052-556-6355