Skip to Content Contact Us

חבר חדש לשנה חדשה: טיפים מהוטרינר והמלצות אימוץ לחיות מחמד

לקראת השנה החדשה, נסקור במאמר זה מספר נקודות חשובות היכולות לסייע בתהליך אימוץ קל ובבחירת בעל החיים המתאים לאורך חיינו.

אז איזו חיית מחמד יכולה להתאים לנו?

כלב, חתול או אולי בכלל ארנבון? כשאנו באים לאמץ בעל חיים חשוב מאד לנסות להבין מה אנו מצפים מבעל חיים זה ומה באפשרותנו להעניק לו. האם אנו מסוגלים לקחת אחריות רבת שנים על בעל חיים? האם יש לנו את היכולת הכלכלית והפיזית להחזיק בבעל חיים והאם הוא יתאים לסביבה בא אנו חיים.

מכרסמים

עלויות נמוכות יחסית, לא דורשות הרבה זמן, יכולת תקשורת נמוכה יחסית עם בני אדם. לא כל כך מתאים לבית עם ילדים קטנים שכן מדובר בחיה עדינה אשר יכולה להיפגע בקלות ולפגוע (לנשוך) ללא הזהרה.

חתול

חתולים הם עולם ומלואו, להבדיל מכל בעל חיים אחר לכל חתול אופי אחר ושונה לחלוטין מחתול אחר ולכן סוגיית ההתאמה למשפחה היא מעט בעייתית לקביעה מראש שכן ישנם חתולים משפחתיים להפליא, לעומת אחרים שעשויים היות תוקפניים יותר או חסרי סבלנות.

בבית עם ילדים קטנים לפעמים מומלץ לאמץ דווקא חתול בוגר ורגוע שאופיו כבר ברור ושאינו מהווה סכנה לילדים הצעירים. עלות החזקת חתול ממוצעת היא בינונית ונעה סביב ה- 150 ₪ לחודש אשר כוללים תזונה, חול וגם חיסונים לחתול. חתול דורש פחות השקעה מצד הבעלים שכן אין צורך לטייל איתו, אך הוא כן דורש יחס, משחקים ותשומת לב. חתול יודע להעניק אהבה גם אם לא תמיד בצורה נראית לעין.

אם אתם חושבים על אימוץ כלב וחתול, מומלץ לאמץ את שניהם ביחד או לחילופין לאמץ קודם את הכלב, בצורה זו הסיכויים הם הגדולים ביותר ליצור יחסי חברות מלבבים. אם החתול הגיע לפני הכלב יהיה קשה יותר לשכנע אותו לקבל את בעל החיים החדש (אמרנו כבר שהחתול הוא הבוס?)

כלב

כלב הוא תמיד אופציה נהדרת, יצור שכל עולמו הוא אתה ומוכן לעשות כמעט הכול על מנת לקבל קצת חיזוקים חיוביים. כלב יכול להתאים מאד למשפחה עם ילדים  ויכול להשתלב בקלות בבית בו מתגוררים גם כלבים אחרים. עלות אחזקת כלב היא גבוהה יותר ומשתנה מאד בהתאם לגודלו של הכלב. תזונה, טיפול מונע נגד פרעושים וטפילים אחרים וטיפולים רפואיים מושפעים מאד מגודלו של הכלב.

עלות החזקה ממוצעת של כלב ללא בעיות מיוחדות נעה סביב ה 190-400 שח לחודש בהתאם לגודלו של הכלב. לפני אימוץ כלב חשוב לוודא כי יש לנו את היכולת להקדיש לו לפחות חצי שעה פעמיים ביום וכי יש לנו את היכולת הכלכלית לדאוג לו. במידה וקיים כבר חתול בבית לא כל כלב יכול להתאים ואימוץ כלב שובב מידי או מאיים מידי עשויה לגרום למתח רב אצל החתול, היכול להוביל לבעיות רפואיות ועוגמת נפש קשה לבעל החיים הוותיק.

כיצד מומלץ לשלב את בעל החיים החדש עם בעל החיים הוותיק?

שילוב כלב צעיר עם כלב בוגר או מבוגר:  אימוץ גור לבית בו יש כלב בוגר או מבוגר יכול להיות חיובית מאד עבור בעל החיים הוותיק שכן הכלב הצעיר מהווה חברה ובחלק גדול מאד מהמקרים "מצעיר" מאד את בעל החיים הקיים וגורם לו לחזור ולהיות שמח ושובב. יחד עם זאת חשוב לעשות זאת נכון היות וחשיפה מהירה ולא נכונה עשויה לגרום לבעיות דומיננטיות וקשיי הסתגלות בין שני הכלבים. את המפגש בין שני הכלבים תמיד כדאי לעשות באזור ניטראלי, יש לאפשר לכלבים להכיר זה את זה בגינה או בבית אחר.

במידת האפשר מומלץ לבצע מספר מפגשים מסוג זה לפני האימוץ. עם הכנסתו של הכלב החדש הביתה חשוב להקפיד מאד על קערות מזון ומים נפרדות ועל אזורי מרבץ נפרדים. יש למנוע מהכלב החדש לשבת או להשתמש בחפצים המזוהים מאד עם הכלב הוותיק על מנת למנוע עימותים ותחושת פגיעה בטריטוריה של הכלב הוותיק. חשוב להעניק לכלב הוותיק את מלוא תשומת הלב על מנת שלא ירגיש נזנח ויוציא את תסכולו על הכלב החדש.

שילוב חתול בבית בו יש כלב: חתול וכלב עשויים להיות החברים הטובים ביותר אם עושים זאת נכון. במידה ויש לכם כבר כלב ואתם מתכננים להביא חתול, עדיף חתול צעיר. חתולי עמותות הם בדרך כלל בעלי יכולת טובה יותר להסתגל לכלבים היות והם מוחזקים בסמוך לכלבים ורגילים לנביחות. לפני הבאת חתול חדש חשוב לוודא כי הכלב אינו תוקפני כלפי חתולים. עם הבאת החתול יש להפגיש אותם תחילה כאשר החתול נמצא במנשא והכלב יכול להתרגל לנוכחותו אך הוא אינו מהווה איום עבורו, לאט לאט יש להוציא את החתול, בתקופה הראשונית חשוב להיות נוכחים כאשר שני בעלי החיים נמצאים זה לצד זה. לא לקרב בכוח את החתול לגופו של הכלב, זה עשוי לגרום לכלב לחוש מאוויים להגיב בהתאם. יש לשמור שהחתול לא יתקרב לכלי המים והאוכל של הכלב. לרוב תוך שבועיים –שלושה ולפעמים אפילו הרבה פחות שני בעלי החיים יתרגלו זה לזה.

שילוב חתול בבית עם חתול: לא תמיד כל כך קל, אבל בהחלט אפשרי. כמובן שהדרך המועדפת והקלה ביותר היא להביא שני חתולים ביחד מלכתחילה אז שילובם הוא טבעי והם נהנים מאד מהחברה המשותפת אחד של השני. במקרה וכבר יש לכם חתול, מומלץ לאמץ חתול חדש צעיר אז יהיה קל יותר להרגיל אותם זה לזה. ההיכרות צריכה להיות הדרגתית, תחילה דרך מנשא (לכמה ימים), ולאחר מכן במפגשים קצובים ללא לחץ. חובה לספק לכל חתול ארגז צרכים נפרד וקערות מזון. אל תאפשרו בהתחלה לחתול הצעיר להציק לחתול הבוגר שכן הבוגר עשוי לאבד את סבלנותו ולפגוע בגור הצעיר. תמיד השגיחו. בדרך כלל לאחר תקופה של חודש –חודשיים שני החתולים כבר יהיו רגילים זה לזה.

שילוב כלב בבית בו יש חתול: זו המשימה המאתגרת ביותר, ביצוע נכון יכול להנחיל הצלחה ויחסי ידידות ארוכי טווח. כאן המפתח להצלחה הוא זמן ובחירת כלב מתאים. חשוב לציין כי לא לכל חתול ניתן "לשדך" כלב חדש, חתולים לחוצים במיוחד ובעיקר מבוגרים יכולים להגיב לשינוי מסוג זה בצורה קיצונית ביותר שעשויה להוביל אף למחלות קשות. לכן במידה ויש לכם חתול ואתם מעוניינים להביא כלב מומלץ להתייעץ לפני עם הווטרינר המטפל לגבי דעתו.

אז איך בכל זאת עושים זאת? העדיפו כלב שמכיר חתולים, כלב שגדל עם חתולים ואינו מנסה לתקוף אותם. כלב בוגר ורגוע יתאים יותר שכן הוא לא ירדוף אחר החתול ויגרום לו ללחץ. לאחר אימוץ הכלב הכירו אותו בהדרגתיות לחתול, אפשרו לו תחילה להימצא באזור מוגבל של הבית, אל תאפשרו לו לרדוף אחר החתול, לאכול מקערת האוכל או המים שלו או להתעסק לו עם ארגז החול. לאחר תקופת הסתגלות של שבועיים ניתן לאפשר מפגש בניהם, קודם לתת לחתול להיכנס לאזור בבית בו היה מצוי הכלב ורק לאחר מכן להיפך. בשום אופן אין לקרב אותם זה לזה בכוח ובתקופת ההסתגלות הראשונית יש להיות במחיצתם כאשר הם ביחד כל הזמן

אולי יעניין אתכם לקרוא גם

בחירת וטרינר בתל אביב

בתל אביב כיום, חיות בית -כלבים, חתולים וארנבונים הינם חלק

המשך לקרוא >

טיפול בארנב עם ארטריטיס (דלקת מפרקים)

מוקדש לארנבת המופלאה ניוסי שטיין פארן ז"ל הידעתם? רוב הארנבונים

המשך לקרוא >

טיפול בארנב עם ראש מוטה

התעוררתם בוקר אחד וראיתם שהארנבון שלכם מסתכל עליכם כאשר ראשו

המשך לקרוא >

email צרו קשר

Back top top
השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם:

או צרו קשר:

כתובתינו: שדרות נורדאו 90, תל אביב

מספר במרפאה: 03-544-0955  |  פקס: 035442602

מספר 24/7:  052-556-6355