חיסונים לחתול

אנחנו בקליניקה מרכז וטרינרי מאמינים כי טיפול נכון מתחיל במניעה. לכן, צוות הרופאים שלנו מקפיד באופן רציף להיות מעודכן אודות פרוטוקולים וחיסונים מומלצים. תוכלו לקרוא אודות חיסונים לחתול בקישור הבא. חשוב לדעת כי סוגי חיסונים ותדירותם משתנה מעת לעת ומותאמת לגיל החתול ואופי חייו. לאחר היכרות ובדיקה רפואית של החתול, יוכל הוטרינר המטפל להתאים את פרוטוקול החיסונים המתאים ביותר עבורו.

חיסונים מומלצים בחתולים הינם:

חיסון מרובע –  חיסון כנגד 4 מחלות הנפוצות החתולים, ומתן חיסון לחתול מונע אותן. (חתלתלת, רינוטרכיאיטיס, וירוס הקאליצי, כלמידיה). יש לתת חיסון דחף פעם בשנה על מנת לשמר את רמת הנוגדנים. חשוב בעיקר בחתולים היוצאים מחוץ לבית.

טיפול נגד תולעים –  ניתן כל 6 חודשים.

במרפאת קליניקה ניתן לקבל את כל סוגי החיסונים הנחוצים לשמירה על בריאות בעל החיים.

חיסון לחתול יש לבצע כאשר החתול בריא ולכן לפני מתן חיסון מבוצעת בדיקה רפואית.

עלויות חיסונים משתנה בהתאם לסוג החיסון. ניתן להוזיל עליות טיפול שנתיות באמצעות מנוי שנתי. מנוי שנתי כולל את כל החיסונים והטיפולים המונעים המומלצים לחתול ובנוסף מעניק הטבות רבות נוספות.

מתי נותנים חיסון לחתול?

חיסון חתול נועד להגן עליו ועליכם מפני מחלות מדבקות!

חיסון מרובע לחתול

תרכיב החיסוניה ניתן נגד המחלות הבאות:

חתלתלת: מחלה ויראלית קטלנית הפוגעת במעי הדק, בכבד, בטחול ובמח העצם וגורמת לשלשולים ולהקאות.
חתול שיחלה במחלה ימות בייסורים תוך זמן קצר מרגע הופעת הסימפטומים.
ניתנת למניעה ע”י חיסון.

רינוטרכיאיטיס: מחלה ויראלית קשה הפוגעת בדרכי הנשימה העליונות וגורמת לחום גבוה, להתעטשויות ולנזלת קשה, לדלקות עיניים ואף לעיוורון .
ניתנת למניעה ע”י חיסון.

קליציוירוס: מחלה ויראלית הגורמת לדלקות בדרכי הנשימה העליונות וגורמת לשיעול, נשימה כבדה,התעטשויות ולפצעים בחלל הפה והלשון.
ניתנת למניעה ע”י חיסון.

כלמידיה: מחלה חיידקית הפוגעת בעיקר בגורים צעירים וגורמת לחום, דלקת עיניים ולדלקות בדרכי הנשימה.
מופיעה רק בחיסון המרובעת, מדבקת לבני אדם.

דרכים להדבק:

• מגע ישיר של החתול שלכם עם חיה אחרת חולה.
  • מגע ישיר שלנו עם בע”ח חולה (ליטוף בע”ח חולה,החזקתו וכיו”ב).
  • מגע בחפצים או בסביבה בהם נגעה חיה חולה.
  • חשוב לציין כי, גם בע”ח שלא יוצא מהבית יכול להידבק במחלות, שיועברו ע”י מחלות וטפילים שאנו נושאים על סוליות הנעליים שלנו.

מהו בעצם חיסון לחתולים?

חיסון חתול הוא תהליך המדמה מחלה ומאפשר לגוף להלחם בעתיד בגורם מחלה זהה.
באמצעות החיסון לחתול מוחדרים לגוף וירוסים או חיידקים מתים או מוחלשים, כך שלא יוכלו לגרום למחלה, אולם תאי מערכת החיסון מזהים את הפולש ובונים נוגדנים להשמדתו.
אורך חיי הנוגדנים בגוף קצר ורמת יעילותם יורדת עם הזמן, לכן יש צורך תמידי לרענן את הזיכרון החיסוני.

איך חיסון חתול עובד?

במתן חיסונים סדירים, בהפרשים היעילים לכל חיסון, אנו מאפשרים לגוף החיה להגביר את קצב ייצור הנוגדנים ולהעלות את רמתם, על מנת לאפשר לגוף להגן על עצמו בצורה היעילה ביותר . במהלך ההיריון ובעת תקופת היניקה מועברים לגור נוגדנים מאמו, אשר אורך חייהם כמספר שבועות עד להיעלמותם לחלוטין – מצב ההופך את הגור חשוף להדבקות במחלות סדרת חיסוני גורי חתולים מתחילה עם הגעתו של הגור לגיל 6 שבועות.

כל כמה זמן נותנים חיסונים לחתולים?

גורי חתולים יחוסנו ב- 2 חיסוני מרובעת, בהפרש של חודש ביניהם –במהלכו הגוף מייצר נוגדנים.
יש צורך בחיסון דחף למשולשת/מרובעת אחת לשנה, על מנת לשמר את היכולת של הגוף לייצר נוגדנים במהירות וביעילות.
טיפול נגד תולעי מעיים ניתן כל 6 חודשים.
מומלץ לחסן חתולים שיוצאים מהבית נגד מחלת הכלבת.

חיסונים לכלב

חיסון חיית המחמד נועד על מנת להגן עליה מפני מחלות מדבקות, שחלקן אף יכולות להיות מדבקות לבני אדם.

חיסונים לחתול

עיקור כלבה

ניתוח עיקור הינו הניתוח הנפוץ ביותר המבוצע בכלבות. במהלך הניתוח מוצאים הרחם והשחלות ובעקבותיו הכלבה

עיקור חתולה

ניתוח עיקור הינו ניתוח נפוץ מאד המבוצע בכלבות וחתולות. למרות שמדובר בניתוח נפוץ מאד צוות הרופאים

גלריית מקרים וטרינריים - סירוס חתול

סירוס חתול

ניתוח סירוס הינו הניתוח הנפוץ ביותר המבוצע בחתולים. במהלך הניתוח מבוצע חתך קטן על שק האשכים או בסמוך

סירוס כלב על ידי וטרינרים מקצועיים

סירוס כלב

ניתוח סירוס הינו הניתוח הנפוץ ביותר המבוצע בכלבים. במהלך הניתוח מבוצע חתך קטן על שק האשכים או בסמוך

הטסת בעלי חיים

Pet Passport הוקם לאחר מספר שנים בהם ליווינו בעלי חיות מחמד רבים לפני נסיעות לחו”ל. במהלך תקופה זו נוכחנו לדעת כי הדרישות של מדינת ישראל ושל מדינות רבות בעולם הוחמרו ונכון להיום נדרשים מסמכים ו”סידורים” רבים לפני שחיות

מלאו פרטים או התקשרו 03-5440955

שירותים נוספים

טיפול שיניים לכלבים

טיפול שיניים לכלבים וחתולים

ב”הקליניקה מרכז וטרינרי”  אנו שמים דגש מיוחד על מתן מענה מקצועי ומתקדם לכל תחום רפואת השיניים בכלבים ובחתולים. לצורך כך צוות הקליניקה עבר הכשרה והשתלמויות מקצועיות בתחום הכירורגיה וההדמיה של חלל הפה. הציוד בו אנו משתמשים

בדיקות דם ומעבדה במרפאה וטרינרית בתל אביב

בדיקות דם ומעבדה

ניתן לבצע בדיקות מעבדה שונות בקליניקה – אשר תוצאתיהן מתקבלות בזמן אמת במרפאה. ספירת דם

הדמיה - בדיקות רטנגן וטרינריות

הדמיה

הקליניקה מצוידת במכשיר רנטגן וטרינרי בעל עוצמה גבוהה המאפשר צילומים של כל סוגי

כירורגיה - ניתוחי עיקור כלבה, סירוס כלב

כירורגיה

בקליניקה חדר ניתוח וטרינרי נפרד ומבודד משאר חדרי הטיפולים, חדר זה מאפשר סביבה

טיפול בארנבונים

ארנבים ומכרסמים בכלל, הינן בעלי צרכים רפואים מעט שונים מכלבים וחתולים – החל מאופן גידולם

שירותי חירום וטרינריים על ידי וטרינר בתל אביב

שירותי חירום וטרינריים 24/7

במצבים הבאים מומלץ לגשת עם בעל החיים באופן דחוף לקבלת טיפול חירום וטרינרי אלה שכאן מצוינים המקרים בהם לזמן משמעות רבה ועל כן אין להתמהמה. אין זה אומר כי במצבים אחרים אין צורך בבדיקה או טיפול. בסוף הדף קיים קישור למאמר

גלריית טיפולים - מרפאת וטרינרים

מנוי רפואי

מדוע כדאי לבצע מנוי רפואי?
מנוי רפואי אינו בא להחליף ביטוח והינו מוצר משלים , אנו נוהגים לחדש את המנוי ללא תלות בגיל החיה. המנוי כולל את כל טיפולי השגרה הנעשים מדי שנה דרך קבע, ועלותם משתנה בהתאם לגודלו של הכלב או החתול.

ייעוץ וטרינרים מומחים

הקלינקה נעזרת לצורך אבחון וטיפול במיטב הרופאים הוטרינרים המומחים בתחומם. שירות זה

בעיות עור ואלרגיה בבעלי חיים

בעיות עור ואלרגיה