חיסונים לכלב

חיסון חיית המחמד נועד על מנת להגן עליה מפני מחלות מדבקות, שחלקן אף יכולות להיות מדבקות לבני אדם.
החיסונים חשובים במשך כל חייו של בעל החיים, אך במיוחד בשנה הראשונה – שכן אז מערכת החיסון עדיין לא מפותחת דיה על מנת להתמודד עם המחלות הפוטנציאליות.

אנחנו בקליניקה מרכז וטרינרי מאמינים כי טיפול נכון מתחיל במניעה. לכן, צוות הרופאים שלנו מקפיד באופן רציף להיות מעודכן אודות פרוטוקולים וחיסונים מומלצים. תוכלו לקרוא אודות חיסונים לכלב כאן. חשוב לדעת, כי סוגי חיסונים ותדירותם משתנה מעת לעת ומותאמת לגיל הכלב ואופי חייו. לאחר היכרות ובדיקה רפואית של הכלב, יוכל הוטרינר המטפל להתאים את פרוטוקול החיסונים המתאים ביותר עבורו.

חיסון לכלב – חיסונים שנתיים לכלבים:

חיסון משושה – חיסון משושה מכיל תרכובת נגד 6 מחלות כלבים (פרוו, כלבלבת, עכברת 1, עכברת 2, פאראינפלואנזה) – אחת מהן מדבקת לבני אדם. יש צורך בחיסון דחף אחת לשנה, על מנת לשמר את היכולת של הגוף לייצר נוגדנים במהירות וביעילות.

חיסון כלבת –  מחלה נגיפית קטלנית, הפוגעת בכל היונקים בעלי דם חם –  בכללותם בני אדם.

המחלה פוגעת במערכת העצבים המרכזית וגורמת להפרעות עצביות קשות מאוד – ומובילה ברוב המקרים למוות. החוק במדינת ישראל מחייב חיסון כלבת כל שנה.

טיפול מנעתי לתולעת הפארק –  טיפול הניתן כל 3 חודשים.

טיפול נגד תולעים –  ניתן כל 6 חודשים.

חיסון שעלת –  חיסון כנגד מחלת שעלת המכלאות שהיינה מאוד מדבקת לכלבים. החיסון ניתל כל חצי שנה ומיועד בעיקר לכלבים הנכנסים לפנסיון מסיבה כלשהיא.

דרכי הדבקות:

מגע ישיר של חיית המחמד שלכם עם חיה חולה.
מגע ישיר שלנו עם חיה חולה (ליטוף חיה חולה, החזקתה וכיו”ב).
מגע בחפצים או בסביבה בהם נגעה חיה חולה.
בשל העובדה כי אנו יכולים לשאת בסוליות הנעליים שלנו מחלות וטפילים שונים, לאחר שדרכנו במקום בו הייתה חיה חולה חשוב לציין, כי גם כלב\כלבה שלא יוצא\ת מהבית חשופה למחלות.

מהו חיסון לכלב?

חיסונים לכלבים הנו תהליך המדמה מחלה ומאפשר לגוף להלחם בעתיד בגורם מחלה זהה.
באמצעות החיסון מוחדרים לגוף וירוסים או חיידקים מתים או מוחלשים, כך שלא יוכלו לגרום למחלה, אולם תאי מערכת החיסון מזהים את הפולש ובונים נוגדנים להשמדתו.
אורך חיי הנוגדנים בגוף קצר ורמת יעילותם יורדת עם הזמן, לכן יש צורך תמידי לרענן את הזיכרון החיסוני. במתן חיסונים סדירים, בהפרשים היעילים לכל חיסון, אנו מאפשרים לגוף החיה להגביר את קצב ייצור הנוגדנים ולהעלות את רמתם, על מנת לאפשר לגוף להגן על עצמו בצורה היעילה ביותר .במהלך ההיריון ובעת תקופת היניקה מועברים לגור נוגדנים מאמו, אשר אורך חייהם כמספר שבועות עד להיעלמותם לחלוטין – מצב ההופך את הגור לחשוף להדבקות במחלות. סדרת חיסוני גורי כלבים מתחילה עם הגיעו של הגור לגיל 6 שבועות.

כל כמה זמן עושים חיסון לכלב?

חיסונים לגורים – גורי כלבים יחוסנו ב- 3 חיסוני משושה, בהפרש של חודש בניהם – במהלכו הגוף מייצר נוגדנים.
עם סיום סדרת חיסוני המשושה יחוסן הכלב נגד מחלת הכלבת, יושתל בגופו שבב אלקטרוני והוא יקבל טיפול מונע נגד תולעת הפארק.
יש צורך בחיסון דחף למשושה ולכלבת אחת לשנה, על מנת לשמר את היכולת של הגוף לייצר נוגדנים במהירות וביעילות.
חיסון נגד תולעת הפארק ניתן כל 3 חודשים.
חיסון נגד תולעי מעיים ניתן כל 6 חודשים.

חיסונים לכלב

חיסונים לחתול

עיקור כלבה

ניתוח עיקור הינו הניתוח הנפוץ ביותר המבוצע בכלבות. במהלך הניתוח מוצאים הרחם והשחלות ובעקבותיו הכלבה

עיקור חתולה

ניתוח עיקור הינו ניתוח נפוץ מאד המבוצע בכלבות וחתולות. למרות שמדובר בניתוח נפוץ מאד צוות הרופאים

גלריית מקרים וטרינריים - סירוס חתול

סירוס חתול

ניתוח סירוס הינו הניתוח הנפוץ ביותר המבוצע בחתולים. במהלך הניתוח מבוצע חתך קטן על שק האשכים או בסמוך

סירוס כלב על ידי וטרינרים מקצועיים

סירוס כלב

ניתוח סירוס הינו הניתוח הנפוץ ביותר המבוצע בכלבים. במהלך הניתוח מבוצע חתך קטן על שק האשכים או בסמוך

הטסת בעלי חיים

Pet Passport הוקם לאחר מספר שנים בהם ליווינו בעלי חיות מחמד רבים לפני נסיעות לחו”ל. במהלך תקופה זו נוכחנו לדעת כי הדרישות של מדינת ישראל ושל מדינות רבות בעולם הוחמרו ונכון להיום נדרשים מסמכים ו”סידורים” רבים לפני שחיות

מלאו פרטים או התקשרו 03-5440955

שירותים נוספים

טיפול שיניים לכלבים

טיפול שיניים לכלבים וחתולים

ב”הקליניקה מרכז וטרינרי”  אנו שמים דגש מיוחד על מתן מענה מקצועי ומתקדם לכל תחום רפואת השיניים בכלבים ובחתולים. לצורך כך צוות הקליניקה עבר הכשרה והשתלמויות מקצועיות בתחום הכירורגיה וההדמיה של חלל הפה. הציוד בו אנו משתמשים

בדיקות דם ומעבדה במרפאה וטרינרית בתל אביב

בדיקות דם ומעבדה

ניתן לבצע בדיקות מעבדה שונות בקליניקה – אשר תוצאתיהן מתקבלות בזמן אמת במרפאה. ספירת דם

הדמיה - בדיקות רטנגן וטרינריות

הדמיה

הקליניקה מצוידת במכשיר רנטגן וטרינרי בעל עוצמה גבוהה המאפשר צילומים של כל סוגי

כירורגיה - ניתוחי עיקור כלבה, סירוס כלב

כירורגיה

בקליניקה חדר ניתוח וטרינרי נפרד ומבודד משאר חדרי הטיפולים, חדר זה מאפשר סביבה

טיפול בארנבונים

ארנבים ומכרסמים בכלל, הינן בעלי צרכים רפואים מעט שונים מכלבים וחתולים – החל מאופן גידולם

שירותי חירום וטרינריים על ידי וטרינר בתל אביב

שירותי חירום וטרינריים 24/7

במצבים הבאים מומלץ לגשת עם בעל החיים באופן דחוף לקבלת טיפול חירום וטרינרי אלה שכאן מצוינים המקרים בהם לזמן משמעות רבה ועל כן אין להתמהמה. אין זה אומר כי במצבים אחרים אין צורך בבדיקה או טיפול. בסוף הדף קיים קישור למאמר

גלריית טיפולים - מרפאת וטרינרים

מנוי רפואי

מדוע כדאי לבצע מנוי רפואי?
מנוי רפואי אינו בא להחליף ביטוח והינו מוצר משלים , אנו נוהגים לחדש את המנוי ללא תלות בגיל החיה. המנוי כולל את כל טיפולי השגרה הנעשים מדי שנה דרך קבע, ועלותם משתנה בהתאם לגודלו של הכלב או החתול.

ייעוץ וטרינרים מומחים

הקלינקה נעזרת לצורך אבחון וטיפול במיטב הרופאים הוטרינרים המומחים בתחומם. שירות זה

בעיות עור ואלרגיה בבעלי חיים

בעיות עור ואלרגיה