אלרגיה

בתקופת הקיץ ולאורך כל השנה נחשפים בעלי החיים לאלרגנים (חומרים בעלי פוטנציאל לעורר תגובה אלרגית) שונים, מאבקני צמחים ועד רכיבים שונים הנמצאים במזון.
כלבים וחתולים רגישים במיוחד לעקיצות פרעושים, ולעיתים מספיק פרעוש אחד על כלב או חתול על מנת לגרום להתפרצות אלרגיה.
ייתכן כי בעל חיים רגיש למספר חומרים אלרגנים, אך רק כאשר יעבור סף מסוים נתחיל לראות סימנים קליניים לאלרגיה.
תקופת האביב והקיץ לרוב בעייתית יותר, במהלכה יש עומס רב של אלרגנים –פרעושים ופריחות עצים ואבקנים שונים.

תסמינים

בעל חיים הסובל מאלרגיה יראה את התסמינים בגרד וליקוק, דלקת של העור, נשירת שיער ודלקות אוזניים.
כאשר כלב או חתול אוכל מזון אשר הוא רגיש לאחד מרכיביו, תופעת האלרגיה יכולה להתבטא גם בשלשולים והקאות.

אבחון וטרינר

בחודשים האחרונים נפתחה בפנינו אופציית אבחון וטרינרי בעלת ערך רב – דגימת דם של בעל החיים החולה נשלחת למעבדה ייחודית בארצות הברית. במעבדה זו מבוצע סיווג אלרגני לכ-91 גורמי אלרגיה, כולם נמצאים ונפוצים במדינת ישראל.
לאחר אבחון הגורמים הספציפיים להם רגיש הכלב או החתול, ניתן להתאים טיפול וטרינרי ייחודי הכרוך בשינוי הסביבה (במידת הניתן) ותזונת בעל החיים, היות ורבים מן האלרגנים מצויים במזונות השונים.

טיפול כללי

1. טיפול מונע נגד פרעושים – חשוב מאד בבעל חיים כזה לטפל באופן סדיר בטיפול נגד פרעושים, היות שברוב המקרים פרעושים הם שגורמים לאלרגיה לפרוץ.
  2. טיפול סימפטומטי נגד אלרגיה – בכלב או חתול המראים לראשונה בחייהם תסמונת של אלרגיה הטיפול הוא תרופתי סימפטומטי בסטרואידים ובדרך כלל הוא יעיל מאד.
  3. טיפול תרופתי נגד גרד – קיימת תרופה וטרינרית הנקראת אפוקוול שעובדת על מנגנון הגרד בלבד, ובניגוד לסטרואידים לא קיימות תופעות לוואי בצריכת התרופה.

טיפול מותאם לאלרגיה הספציפית

בבעל חיים המראה חזרתיות של התופעה, מומלץ לאבחן ולטפל בגורם המחולל את האלרגיה על מנת להימנע מטיפול חוזר בסטרואידים.
לדוגמא, עבור כלב או חתול הרגישים לרכיב כלשהו במזון- יש להתאים דיאטה רפואית היפואלרגנית.
קיימים בשוק מספר מזונות הנחשבים להיפואלרגניים. במזונות אלה החלבונים עוברים תהליך הידרוליזה בו הם מפורקים לרכיבים קטנים יותר, אליהם בעל החיים מפתח פחות רגישות.
עבור בעלי החיים להם לא עזרו כל הטיפולים התרופתיים הרגילים והדיאטות הווטרינריות הייחודיות, קיימת אופציה חדשה שנקראת דה-סנסיטיזציה. במהלך הטיפול מורכב עבור בעל החיים האלרגי תכשיר ייחודי, ובעזרתו חושפים את בעל החיים לאותו אלרגן באופן הדרגתי ויוצרים בגופו עמידות לחומר ספציפי זה. בסופו של התהליך הופך האלרגן לסביל עבור בעל החיים.

השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם:

או צרו קשר:

כתובתינו: שדרות נורדאו 90, תל אביב