עקירת ציפורניים בחתולים

ניתוח עקירת ציפורניים היה ניתוח פופולארי מאד בעשור הקודם, שכן אנשים שגידלו חתולים סבלו מהנזקים לריהוט וראו בפרוצדורה זו פיתרון לבעיה.

במהלך ניתוח לעקירת ציפורניים מבוצעת למעשה כריתה של קצה האצבע- העצם, המפרק האחרון והציפורן המחוברת וכך למעשה הציפורן לא יכולה להתחדש.
היות ומדובר ב- 10 פרוצדורות כאלו (10 אצבעות) החתול סובל מכאבים וסטרס בערך כשבוע לאחר הניתוח.

בחלק מהחתולים, בעקבות הכאב שלאחר הניתוח מתפתחת הפרעת התנהגות של חוסר רצון להשתמש בארגז החול, היות ושימוש בחול מתקשר להם עם זיכרון הכאב שלאחר הניתוח.

חלק מהבעלים מדווחים על עליה באגרסיביות החתול לאחר הניתוח בעקבות פגיעה בתחושת הביטחון, אך עובדה זו לא הוכחה מדעית.
לחתולים ללא ציפורניים קשה יותר לטפס על עצים, לתפוס טרף ולהגן על עצמם מפני חתולים אחרים.
בשנים האחרונות שכיחות הניתוח ירדה מאד, שכן הוא הפך במסגרת חוק צער בעלי חיים לבלתי חוקי ולכן אינו מבוצע על ידי וטרינרים.

קיימות מספר אלטרנטיבות לניתוח זה שאינן מסבות לחתול נזק ומונעות הרס של רהיטים על ידי החתול:

1. משטחי גירוד אטרקטיביים- חתולים מעדיפים משטחי גירוד מאונכים. על מנת להפוך את המשטח ליותר אטרקטיבי ניתן להשפריץ או לפזר עליו cat nip, חומר צמחי אהוב במיוחד ע"י חתולים.
  2. כיסוי הספה או אזורים מועדים בניילון או בנייר כסף, החתול ילמד כי האזור אינו נעים לגירוד ויעזוב אותו.
  3. גזירת ציפורניים על ידי הבעלים אחת לשבועיים.
  4. שימוש בכיסוי ציפורניים, קיימות מספר חברות המביאות מוצר זה לארץ. אחת מהם היא soft paws. הכיסוי הינו זמני, ואינו מפריע לחתול.
    הבעיה היא שנדרש חתול נוח מספיק שייתן לשים לו כיסוי זה. החתולים הישראלים ברובם פראיים למדי, מה שמקשה מאד על השימוש במוצר.
נכון להיום, ניתוח להסרת ציפורניים מבוצע רק לצרכים רפואיים ספציפיים במידה ויש כאלו, היות ומדובר בניתוח המסב נזק וכאב רב לחתול ואין לו כל הצדקה רפואית.
למידע אודות מחלות רבות נוספות ניתן לקרוא ב-אינדקס המחלות.

השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם:

או צרו קשר:

כתובתינו: שדרות נורדאו 90, תל אביב