חיסונים לכלב

חיסונים לכלבים נועדו על מנת להגן עליהם מפני מחלות מדבקות, שחלקן אף יכולות להיות מדבקות לבני אדם.
החיסונים חשובים במשך כל חייו של בעל החיים, אך במיוחד בשנה הראשונה – שכן אז מערכת החיסון עדיין לא מפותחת דיה על מנת להתמודד עם המחלות הפוטנציאליות.

אנחנו בקליניקה מרכז וטרינרי מאמינים כי טיפול נכון מתחיל במניעה. לכן, צוות הרופאים שלנו מקפיד באופן רציף להיות מעודכן אודות פרוטוקולים וחיסונים מומלצים. תוכלו לקרוא אודות חיסונים לכלב – כאן. חשוב לדעת, כי סוגי חיסונים ותדירותם משתנה מעת לעת ומותאמת לגיל הכלב ואופי חייו. לאחר היכרות ובדיקה רפואית של הכלב, יוכל הוטרינר המטפל להתאים את פרוטוקול החיסונים המתאים ביותר עבורו.

חיסון לכלב – חיסונים שנתיים לכלבים:

1. חיסון משושה – חיסון משושה מכיל תרכובת נגד 6 מחלות כלבים (פרוו, כלבלבת, עכברת 1, עכברת 2, פאראינפלואנזה) – אחת מהן מדבקת לבני אדם. יש צורך בחיסון דחף אחת לשנה, על מנת לשמר את היכולת של הגוף לייצר נוגדנים במהירות וביעילות.
  2. חיסון כלבת –  מחלה נגיפית קטלנית, הפוגעת בכל היונקים בעלי דם חם –  בכללותם בני אדם. המחלה פוגעת במערכת העצבים המרכזית וגורמת להפרעות עצביות קשות מאוד – ומובילה ברוב המקרים למוות. החוק במדינת ישראל מחייב חיסון כלבת כל שנה.
  3. טיפול מנעתי לתולעת הפארק –  טיפול הניתן כל 3 חודשים.
  4. טיפול נגד תולעים –  ניתן כל 6 חודשים.
  5. חיסון שעלת –  חיסון כנגד מחלת שעלת המכלאות שהיינה מאוד מדבקת לכלבים. החיסון ניתל כל חצי שנה ומיועד בעיקר לכלבים הנכנסים לפנסיון מסיבה כלשהיא.

דרכי הידבקות למחלות כלבים:

1. מגע ישיר של חיית המחמד שלכם עם חיה חולה.
  2. מגע ישיר שלנו עם חיה חולה (ליטוף חיה חולה, החזקתה וכיו"ב).
  3. מגע בחפצים או בסביבה בהם נגעה חיה חולה.

בשל העובדה כי אנו יכולים לשאת בסוליות הנעליים שלנו מחלות וטפילים שונים, לאחר שדרכנו במקום בו הייתה חיה חולה חשוב לציין, כי גם כלב\כלבה שלא יוצא\ת מהבית חשופה למחלות.

מהו חיסון לכלב?

חיסונים לכלבים הנו תהליך המדמה מחלה ומאפשר לגוף להלחם בעתיד בגורם מחלה זהה.

באמצעות החיסון מוחדרים לגוף וירוסים או חיידקים מתים או מוחלשים, כך שלא יוכלו לגרום למחלה, אולם תאי מערכת החיסון מזהים את הפולש ובונים נוגדנים להשמדתו.

מה אורך חיי הנוגדנים?

אורך חיי הנוגדנים בגוף קצר ורמת יעילותם יורדת עם הזמן, לכן יש צורך תמידי לרענן את הזיכרון החיסוני. במתן חיסונים סדירים, בהפרשים היעילים לכל חיסון, אנו מאפשרים לגוף החיה להגביר את קצב ייצור הנוגדנים ולהעלות את רמתם, על מנת לאפשר לגוף להגן על עצמו בצורה היעילה ביותר. במהלך ההיריון ובעת תקופת היניקה מועברים לגור נוגדנים מאמו, אשר אורך חייהם כמספר שבועות עד להיעלמותם לחלוטין – מצב ההופך את הגור לחשוף להדבקות במחלות. סדרת חיסוני גורי כלבים מתחילה עם הגיעו של הגור לגיל 6 שבועות.

כל כמה זמן עושים חיסון לכלב?

חיסונים לגור כלבים – גורי כלבים יחוסנו ב- 3 חיסוני משושה, בהפרש של חודש בניהם – במהלכו הגוף מייצר נוגדנים.
עם סיום סדרת חיסוני המשושה יחוסן הכלב נגד מחלת הכלבת, יושתל בגופו שבב אלקטרוני והוא יקבל טיפול מונע נגד תולעת הפארק.
יש צורך בחיסון דחף למשושה ולכלבת אחת לשנה, על מנת לשמר את היכולת של הגוף לייצר נוגדנים במהירות וביעילות.
חיסון נגד תולעת הפארק ניתן כל 3 חודשים.
חיסון נגד תולעי מעיים ניתן כל 6 חודשים.

מלאו פרטים או התקשרו 03-5440955

השאירו פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם:

או צרו קשר:

כתובתינו: שדרות נורדאו 90, תל אביב